Żelbetowy most w Krościenku.

 

W połowie XIX wieku powyżej ujścia potoku Krośnica do Dunajca zbudowano kładkę na palach. Wyższe stany wody często ją niszczyły. W 1928roku przystąpiono do budowy betonowego mostu w pobliżu kościoła ( będącego na wzgórku ) i blisko rynku. Był to jedyny most betonowy na trasie Nowy Sącz – Nowy Targ, trzy przęsłowy podparty dwoma elipsowatymi filarami . Krościeński most nazwano imieniem Józefa Piłsudzkiego.  Podczas wielkiej powodzi na podhalu w 1934roku most był na ukończeniu. Płynący drewniany kryty most  i pozostałości ‘’ Białego Domku” z cypla Szczawnickiego zniszczyły część jego barier. Nigdy nie remontowana konstrukcja i nasilający się ruch samochodowy mogły powodować zagrożenie. W wyniku generalnej przebudowy powstał podwójny bliźniak mostowy, oddany do użytku w 2011roku.

 

Makieta betonowego mostu w Krościenku nad Dunajcem. Most przed remontem.