Żelbetowy most w Krościenku.
W połowie XIX wieku powyżej ujścia potoku Krośnica do Dunajca zbudowano kładkę na palach. Wyższe stany wody często ją niszczyły. W 1928roku przystąpiono do budowy betonowego mostu w pobliżu kościoła ( będącego na wzgórku ) i blisko rynku. Był to jedyny most betonowy na trasie Nowy Sącz – Nowy Targ, trzy przęsłowy podparty dwoma elipsowatymi filarami . Krościeński most nazwano imieniem Józefa Piłsudzkiego. Podczas wielkiej powodzi na podhalu w 1934roku most był na ukończeniu. Płynący drewniany kryty most i pozostałości ‘’ Białego Domku” z cypla Szczawnickiego zniszczyły część jego barier. Nigdy nie remontowana konstrukcja i nasilający się ruch samochodowy mogły powodować zagrożenie. W wyniku generalnej przebudowy powstał podwójny bliźniak mostowy, oddany do użytku w 2011roku.
Makieta betonowego mostu w Krościenku nad Dunajcem. Most przed remontem.